tiistai 10. heinäkuuta 2012

Terveisiä täältä osastolta!

Terveisiä täältä osastolta rakkaat lukjani!

Ehei, vauva ei ole vielä syntynyt, mutta osastolla kuitenkin olen.

Meidän eilinen äitiyspolikäynti päättyi siihen, että minut otettiin suoraan osastolle sisään. Kyllä, raskausmyrkytys epäily tai onko tämä nyt mikään epäily enään, kun kohta toinen yö alkaa täällä.

Verenpaineet oli polikäynnillä koholla ja virtsassa oli proteiini yhdellä plussalla. Otettiin lisäksi verikoe, jossa uraatti koholla. Tänä aamuna verenpaine oli hyvä(aloittivat eilen verenpainelääkityksen), mutta uraatti oli noussut vielä lisää. Proteiini pysynyt suunnilleen samassa ja päivällä päättivät, ettei sitä enää tarvitse seurata tällä erää. Huomenna uusi verikoe heti aamusta, että näkee tuon uraatti arvon. Verenpaineet taas illalla olleet (siinä 148/91) koholla...

Vauvalla ollut kaikki hyvin noiden sykekäyrien mukaan, mitä ovat päivittäin pari ajaneet.

Itseäni harmittaa niin vietävästi(ja kyllä, myönnän, olen täällä itkenyt) se, että joudun olemaan täällä sairaalassa yksin, siis ilman miestäni. Me kun ollaan lähes aina yhdessä ja nyt mies "joutuu kulkemaan" tätä reilun tunnin ajomatkaa päivittäin (aiheuttaa minulle syyllisyyttä ja murhetta)... Mutta enpä minä tälle tilanteelle mitään voi, eikä miehenikään pidä tätä mitenkään pahana, vaikka raukalla on kesäloma meneillään....

En ole mitenkään yllättynyt, vaikka toki se eilen tuli yllätyksenä, että minut tänne "kaappasivat" varoituksetta. Tämä on tätä minun aivan uskomattoman huonoa tuuria.

Epäilen, että makuuttavat minua täällä viikon ja joutuvat lopulta kuitenkin synnytyksen käynnistämään (sehän on lopulta ainut "parannus" raskausmyrkytykseen).

1 kommentti:

  1. Voih, jaksuja! Onneksi miehesi käy sinua katsomassa ettei tartte yksin siellä koko aika olla :) Sinusta pidetään siellä varmasti hyvää huolta :)

    VastaaPoista