keskiviikko 26. lokakuuta 2011

Ovulaatiosta ja foolihaposta

Lisää pukkaa, että viimein päästäisiin tähän päivään. :D

Kuten aiemmasta päivityksestä käy ilmi niin meidän "projektissa" olen siirtynyt ovulaation laskemisesta testaukseen. Aiemmin en ole ainuttakaan ovulaatiotestiä tehnyt ja tästä kierrosta ajattelin kokeilla. Eihän sitä tiedä, vaikka en ovuloisi ollenkaan!

Olen nyt kp8 ja huomenna ajattelin aloittaa eli kp9. Joidenkin mielestä ehkä aikaisin ja joku varmaan alottaisi heti. Päädyin nyt vaan tuohon päivään. Minulla on käytössä 7 kappaletta tikkumallisia ovulaatiotestejä ja toiset 7 ClearBluen digitaalisia tikkuja. Näillä mennään eli aloitan halvemmilla ja jatkan/tarkistan digitaalisilla.

Jotenkin en surenut viime kuukautisia ollenkaan, koska minulla oli niin vahva tunne ettei natsannut. Siinä vaiheessa kyllä vähän meinas itku tulla, kun rakas kävi halaamassa ja pahoitteli kans ettei tällä kertaa lykästänyt. Toisaalta tuntuu jotenkin syylliseltä, että en pahoittanut mieltäni, vaikka ei se tarkoita ettenkö olisi raskautta odottanut. Sitä vaan yrittää malttaa mielensä, vaikka vaikeaa on.

Ovulaatiotestien lisäksi olen syönyt foolihappoa nyt kuukauden. Olen käyttänyt Tri Tolosen Foli-B Strongia. Siinähän on reilusti yli suositusten(400%) foolihappoa eli 800 μg. Mitä olette mieltä näistä foolihappo määristä/suosituksista ylipäätään?

2 kommenttia:

  1. Itse syön 400 mikrogrammaa päivässä, kuten suositus on, mutta 800 mcg on myös ihan ok.
    Itse olen tilannut ulkomailta iherbistä, kun sieltä saa halvalla. :)

    D-vitamiinia kannattaa myös syödä reippaasti yli suositusten. Tuolta samaisesta kaupasta saa edullisesti.

    VastaaPoista
  2. Juuri tänään ajattelin tuon D-vitamiinin ottamista käyttöön, kun apteekissa pyörittelin niitä kalliita purkkeja. :D Onhan siitä D-vitamiinista monella tapaa muutenkin jo itselle hyötyä ja sitä niin kovasti korostetaan meille suomalaisille erityisesti.

    Ehkä valitsen näiden foolihappojen jälkeen jonkin monivitamiini tyyppisen lisäravinteen, josta saa sitten kaikkea hyvää. :) tai sitten ostan jo erikseen pelkän D-vitamiinin tähän rinnalle...

    Käyn miraana aina sinunkin blogia lukemassa, mutta vasta nyt osasin lisätä wordpress blogisi seuraamiini blogeihin. :)

    VastaaPoista