maanantai 14. marraskuuta 2011

Voihan kituviikko!

Tänään elän kp27 ja mietteet ovat sen mukaiset. Olen todistetun ovulaation jälkeen ollut muutaman päivän aivan levollisin mielin ja positiivinen, mutta pari viime päivää ei ole oikein sujuneet. Iltaisin iskee hirveä ahdistus eikä uni meinaa tulla, kun mietin omaa saamattomuuttani. En ole opintojen eteen saanut tikkua ristiin pariin viikkoon ja vauvahaaveet saavat yliotteen. Olo on ollut masentunut ja mitään sanomaton ja huomaan välillä vain tuijottavani teeveestä jotain ostoskanavaa yöpaidassa puolille päivin. Mieskin huomaa ärsyttävän hyvin tilanteet, kun olen huonolla tuulella ja minua se ei kyllä helpota ollenkaan. Hän yrittää olla kannustava, mutta minua se vain ahditaa lisää. :( Siitäkin muuten tulee vain lisää paha mieli, kun ei osaa ottaa lohdutuksia vastaan! Kyllä on näin vaikea ihminen.

Viimeinen niitti oli pari iltaa sitten törmäämiseni vanhaan tuttavaan, jonka kanssa emme ole enää minkäänlaisissa väleissä. Ja kuinka ollakaan! tällä kyseisellä henkilöllä oli aivan selvä iso vauvamaha. En pidä häntä kovin äidillisenä naisena, mutta toruin heti itseäni näistä ajatuksista. Olen tietoisesti pyrkinyt muuttamaan käytöstäni niin, että en saa olla kateellinen toisille ja vielä suuremmin minulla ei ole minkäänlaista oikeutusta arvostella sitä, että tuleeko hänestä hyvä äiti vai ei. Oma onnistumisenikin elämässä kun on hyvin kyseenalaisella pohjalla.

Olemme mieheni kanssa lähdössä loppuviikosta jouluostosreissulle ja hoitamaan samalla muita asioita hieman kauemmas omalta paikkakunnalta. Saatetaan olla yksi yö pois kotoakin. Menkat ovat alkaneet keskimäärin kp30, joten voitte vain kuvitella, että mieliala ei ole kovin korkealla shoppailureissua ajatellen. Minulla on se niin varma tunne päällä, että TIEDÄN etten ole taaskaan raskaana. Olo on aivan normaali ja nyt ärsyttää se, että en tunne enää edes lähestyviä menkkoja. E-pillerit veivät mennessään minulla kuukautiskivut ja nyt haluaisin ne takaisin, jotta voisin pari päivää ennen niitä varmistua eikä tarvitsisi roikkua aina niissä viimeisissä toivonrippeissä tehden raskaustestiä, kun menkat sitten yleensä alkavat vielä samana päivänä. Ihminen on niin hyvä uskottelemaan itselleen kaikenlaista!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti